E-mailnieuwsbrief is nog steeds een van de beste tools voor het genereren van nieuwe en herhaalbestellingen. En daar zijn goede redenen voor. E-mailmarketing helpt zakenmensen hun inkomsten met 138% te verhogen (Convince & Convert-rapport); 60% van de marketeers geeft toe dat het dankzij e-mailmarketing is dat hun advertentie-investeringen winstgevender zijn geworden; Volgens onderzoek van McKinsey trekt e-mail meer nieuwe klanten dan sociale media. Maar e-mailmarketing kan maar op één manier effectief zijn. Als je weet hoe je een bijna vlekkeloze nieuwsbrief moet maken. Welke gebruikers regelmatig in hun mailbox willen zien. Om dit te bereiken, is het noodzakelijk om alle elementen van de mailinglijst te optimaliseren. En zelfs degenen die onbeduidend lijken. In dit artikel zullen we 5 nieuwsbriefonderdelen bekijken die uw bedrijfsprestaties zullen verbeteren. Laten we de volgende onderdelen van de brief eens nader bekijken: Onderwerp van de brief Het onderwerp is de eerste belangrijkste factor die de open rate van e-mails beïnvloedt. Het maakt niet uit hoe goed de inhoud erin zit. Als het onderwerp de ontvanger niet interesseert om de brief te openen, blijft de inhoud ongelezen. U moet evenveel aandacht besteden aan het onderwerp als aan de rest van de voorbereiding. Hier zijn enkele belangrijke punten om te onthouden: Te kort onthult misschien niet de betekenis en interesse. Helaas is er geen magische onderwerplengte die de weg opent naar het hart van een klant. Maar wat onderzoek laat zien waarop u zich moet richten. Marketing Sherpa zegt dat:
Als de doelgroep van uw nieuwsbrief dus vaker smartphones gebruikt, is het beter om korte koppen te gebruiken. De meeste mobiele telefoons geven slechts 31-40 tekens per onderwerpregel weer. Gebruik elementen uit de psychologie Neem bij het maken van een onderwerpregel psychologische triggers op. Ze hebben het beste invloed op het gebruikersgedrag. Het kan bijvoorbeeld zijn: Nieuwsgierigheid werkt prima met spotmailings. Wanneer de ontvanger uw merk kent en druppel voor druppel de inhoud krijgt die hij nodig heeft. In dit geval komt de informatie op het juiste moment op de post. Als de gebruiker niet geïnteresseerd is in het kopen van posters, is de marketingtruc die hier wordt gebruikt volkomen nutteloos, evenals de nieuwsbrief zelf. Zijn er nog andere fouten in dit bericht? Ja – en dat is de bewoording. “50% korting op alles” is een verleidelijk aanbod gevolgd door een “NEE”. En de klant begrijpt meteen dat dit aanbod alleen geldig is als aan bepaalde vereisten is voldaan. Erger nog, de voorwaarde voor het verkrijgen van korting werd niet vermeld in de onderwerpregel. Controversiële receptie. Naar alle waarschijnlijkheid wilden ze zeggen dat de korting van 50% voor alles geldt. En er zijn ook speciale aanbiedingen. We wilden ervoor zorgen dat klanten de details wilden weten. En het bleek, zij het per ongeluk, dat dit “MAAR” als een beperking kan worden gezien. Test daarom altijd verschillende varianten van het thema. U kunt een tijdslimiet gebruiken om gebruikers aan te moedigen e-mails te openen. Bied klanten gunstige voorwaarden met een beperkte looptijd. Door dit aan te geven in het “onderwerp” van uw bericht, kunt u gebruikers dwingen e-mails te openen in een poging de promotie bij te houden. Bied gepersonaliseerde inhoud aan geselecteerde klanten. Dit kunnen kortingen en speciale geschenken zijn, maar ook andere exclusieve aanbiedingen. Als de onderwerpregel vermeldt dat er iets exclusiefs voor de klant is, zullen ze zich waardevol voelen. En het is waarschijnlijker dat hij de brief zal blijven lezen om erachter te komen wat u er precies op hebt voorbereid. A / B-testen. U kunt van tevoren niet weten welke onderwerpregel de beste open tarieven laat zien. Een e-mail die uitstekend is geopend in de ene zakelijke e-mailcampagne, werkt mogelijk niet in een andere campagne. Het hangt allemaal af van uw doelgroep en wat is hun interessegebied. Maar u kunt erachter komen welk thema de beste open rate veroorzaakt door een paar opties voor te bereiden. Soms kunnen zelfs de eenvoudigste koppen wonderen verrichten. Bekijk de volgende vergelijking opgesteld door Mailchimp, die de beste en slechtste open tarieven voor mailinglijsten laat zien. Naam afzender Bedrijven gebruiken vaak de naam van het bedrijf of het merk. En ook alleen de naam of het e-mailadres van de persoon in de kolom “Van”. Dit komt waarschijnlijk omdat ze het belang van de naam van de afzender onderschatten. Maar het heeft grote invloed op het open tarief van brieven. Het kan ook zijn dat de naam van de afzender veel minder ruimte inneemt op de mailboxinterface dan de onderwerpregel. Deze fout kan uw bedrijf duur komen te staan. 43% van de gebruikers sorteert hun e-mails en stuurt sommigen naar spam alleen op basis van de naam van de afzender. Dit is een dwingende reden om voorzichtig te zijn bij het kiezen van een naam. Om e-mails beter te laten openen, moet de afzender een positieve reactie van gebruikers genereren. Voor grote bedrijven is het gebruik van de merknaam als afzendernaam een voor de hand liggende oplossing. Maar voor kleinere organisaties is het beter om een combinatie van de naam van de oprichter en de naam van het bedrijf (of merk) te gebruiken. Afbeeldingen Afbeeldingen zijn een integraal onderdeel geworden van de meeste e-mails. 65% van de gebruikers geeft de voorkeur aan e-mails die bijna volledig uit afbeeldingen bestaan. Er zijn een aantal factoren waarmee u rekening moet houden om afbeeldingen in uw nieuwsbrief correct te gebruiken. Aantal afbeeldingen. Hoeveel afbeeldingen zullen al overdreven zijn? Het hangt af van het type mailinglijst en het klantenbestand waarop u zich richt. Overweeg de resultaten van uw eerdere campagnes. U zult begrijpen hoeveel afbeeldingen uw brief moet bevatten om ervoor te zorgen dat uw klanten deze leuk vinden. Uit het Constant Contact-rapport volgt dat e-mails met drie afbeeldingen of minder de hoogste open rates laten zien. Alternatieve tekstlabels gebruiken. Veel e-mailclients geven afbeeldingen niet automatisch weer in e-mails. Ze vereisen dat de gebruiker op de knop “afbeelding weergeven” klikt en pas daarna de afbeeldingen opent. Doet de gebruiker dit niet, dan ziet hij de afbeeldingen niet. Met alternatieve HTML-tekstlabels kunt u echter nog steeds informatie in een e-mail weergeven. Bijvoorbeeld alt-tekst. Hierdoor is tekst zichtbaar in plaats van afbeeldingen. Als alternatief kunt u CSS gebruiken om de alt-tekst beter op te maken. Verschillende afbeeldingsformaten gebruiken. Wat is het beste afbeeldingsformaat om in uw nieuwsbrief te gebruiken? De meest gebruikte zijn JPEG en PNG. Beide hebben hun voor- en nadelen, en de keuze tussen hen moet worden gemaakt op basis van de vereisten die voor u belangrijk zijn. Bovendien is het GIF-formaat van “bewegende beelden” de laatste jaren steeds populairder geworden. Hiermee kunt u uw letters aantrekkelijker en interessanter maken. Inhoud Een pakkend onderwerp zal uw open rates voor e-mail drastisch verhogen. Interessante afbeeldingen in de e-mail zullen het aantrekkelijker maken voor gebruikers. Maar als de inhoud van de brief zelf ergens over gaat, krijg je geen klikken op de links naar de site. En er zal ook geen goede conversie zijn. Het opzetten van een e-mailcampagne met slechte inhoud is een gegarandeerde weg naar de bodem van conversies en verkopen. Sterf, maar schrijf kwaliteitsmateriaal. Het is vastgesteld dat internetgebruikers tot het einde geen materiaal lezen. Of het nu een artikel of een brief is. De ontvangers scannen het diagonaal. Om de meest ‘heerlijke’ contentplaatsen te bepalen. Het belangrijkste is dat de inhoud van de brief zulke plaatsen moet hebben dat de ogen van de lezer gemakkelijk kunnen opvallen. Formatteer het materiaal in kleine lijsten met opsommingstekens; Markeer de belangrijkste inhoud met contrasterende kleuren; Gebruik zinnen in plaats van hele zinnen (met de hoofdboodschap). Gebruik koppen voorzichtig. Er zouden niet veel koppen moeten zijn. Ja, de brief mag geen klaagmuur van tekst zijn. Maar koppen hoeven niet in elke alinea te staan. In dat geval is het moeilijk voor de ontvanger om de brief te begrijpen. Hij begrijpt de structuur van de boodschap niet. Ziet niet wat belangrijk is en wat niet en waar op moet worden gelet. Als de lezer het niet begrijpt, gaat hij weg. Gebruik meerdere koppen in uw e-mail. Dan is het gemakkelijk te lezen en te begrijpen. Vermijd spamwoorden. Er zijn bepaalde woorden die spamfilters van mailservices kunnen activeren. Bijvoorbeeld “gratis”, “freebie”, enz. Als uw brief veel van dergelijke woorden bevat, komt deze in de map “enge” spam terecht. Controleer uzelf daarom op spamwoorden voordat u op de begeerde “verzenden” -knop klikt. Hieronder staan enkele spamwoorden ter referentie:
Toon specifieke voordelen. Voordeel. Dit is waar uw ontvangers het meest in geïnteresseerd zijn. Meer dan informatie over een product of dienst. De lezer is niet geïnteresseerd in de actie, maar hoeveel hij zal besparen. Schrijf daarom in uw brief over de voordelen die de klant zal ontvangen. En niet over de kenmerken van het product. Oproep tot actie Dus uw klant opende de e-mail, bekeek de afbeeldingen en maakte kennis met de inhoud. Wat is het volgende? Het is tijd voor actie en bekering. Het hangt allemaal af van het doel van uw nieuwsbrief:
U kunt dit doen door een Call to Action (CTA) -knop in uw e-mail op te nemen. Aanbevelingen voor CTA om volledig te werken. Minimale STA-knoppen. Uw nieuwsbrief mag maar één doel hebben om te bereiken. 1 letter = 1 doel. Het is makkelijk. Anders wordt er informatie opgevuld. De e-mail mag slechts één (of niet meer dan twee) CTA-knoppen bevatten. Dit zal gebruikers helpen de CTA gemakkelijk te identificeren. En het vergroot de kans op hoge conversies. Wanneer uw CTA-knop samensmelt met de achtergrond, gaat de betekenis ervan verloren. En de conversie zakt. Idealiter zou de CTA een witte ruimte moeten omringen, gevolgd door een contrasterende achtergrond. Gebruik de actieve vorm van de werkwoorden. De CTA-knop in de e-mail moet verband houden met het doel van uw nieuwsbrief. Het doel van CTA is dat de lezer een specifieke actie onderneemt. Gebruik actieve werkwoorden. Welk antwoord op de vraag “wat te doen?” (aan de gebruiker). Bijvoorbeeld “bestellen”, “downloaden”, “registreren”, “boeken”, “meer informatie”, enz. Het is bewezen dat deze knoppen hogere conversies genereren dan winkelwagen, registratie, meer details, enz. Bent u klaar om uw e-mailcampagne te optimaliseren?
https://www.webdeveloper.today/2021/05/install-webdriver-chrome-or-firefox-for.html |
https://webdevelopmentapp.com/nl/development.html |