André Gustave Citroën wordt in 1878 geboren in Parijs uit een Nederlandse vader en Poolse moeder

Internetmarketingaudit

De oorsprong van de naam Citroën ligt in Amsterdam, waar een van de voorouders van grondlegger André Citroën in fruit handelde en als bijnaam Limoenman had.

Geschiedenis

Ingenieur André Gustave Citroën wordt in 1878 geboren in Parijs uit een Nederlandse vader en Poolse moeder. Hij reist op jeugdige leeftijd naar Polen en doet daar de vondst die zijn leven zou veranderen: tandwielen met visgraat-vertanding die op deze manier grotere krachten kunnen overbrengen en minder slijtage veroorzaken.

Hij koopt de uitvinding en combineert deze samen met andere toepassingen van ijzer en staal. De tandwielen met visgraat-vertanding zullen later de oorsprong worden van het Citroën-logo.

André Citroën wil aan het eind van de eerste wereldoorlog zijn ervaringen met massaproductie van de granaten in gaan zetten om auto’s te gaan bouwen. Met medewerking van auto-ontwerper Jules Salomon wordt de eerste Citroën ontworpen. Een week na het tekenen van de vrede wordt het prototype van de auto gepresenteerd.

Nieuwe Citroën Modellen

De 3 populairste Citroën -modellen zijn de C1, C3 en C4. Via Citroën Private Lease zijn ze alle drie voordelig te rijden voor een vast bedrag per maand.

C1

De Citroën C1 is een compacte stadsauto met voorwielaandrijving. Het model maakt deel uit van een trio zogenaamde supermini’s waartoe ook de Peugeot 108 en de Toyota Aygo horen. Citroën introduceerde de C1 in 2005. De Peugeot 108, de Toyota Aygo en de Citroën C1 zijn samen ontwikkeld, op technisch gebied identiek en worden tezamen in dezelfde fabriek in Tsjechië gebouwd. Citroën C1 Private Lease behoort tot de voordeligste manieren om auto te rijden.

C3

Citroën introduceerde de C3 in 2002. De auto deelt zijn onderstel met concerngenoten Peugeot 206, 207 en 1007. Inmiddels is de Citroën C3 alweer 3 generaties verder en is uiteraard met zijn tijd meegegaan qua design als ook op technisch gebied. De C3 is een stuk ruimer dan zijn kleine zusje de C1.

Vanzelfsprekend wordt Citroën C3 Private Lease volop aangeboden op de private lease markt. Meerdere grote en kleine private lease aanbieder heeft de C3 in het assortiment. 

C4

Het ontwerp van de nieuwe Citroën C4 is typisch Citroën en onderscheidt zich met zijn energieke en dynamische silhouet van een hatchback in combinatie met de krachtige en robuuste kenmerken van een SUV, zoals de grote wielen tot 18” en de kunststof beschermdelen.

De standaarduitrusting van de nieuwe C4 is zeer compleet met onder andere Parkeersensoren, Climate Control, Full LED koplampen en 18″ wielen. Wat de auto uniek maakt is Citroën’s nieuwe veersysteem met Progressive Hydraulic Cushions (PHC) wat de rijbeleving en het comfort naar het hoogste niveau brengt.

Via Citroën C4 Private Lease is het mogelijk om voor een aantrekkelijk vast maandbedrag in de nieuwste Citroën te rijden.

https://leaseauto.nl/private-lease/citroen/

Power Gainers – Is Chip Tuning gevaarlijk?

Internetmarketingaudit

Motorchip-afstemming, beter bekend als motorre-modellering of gewoon chip-tuning, is een populaire manier om de prestaties van uw auto’s te verbeteren. Het is een vrij kleine reparatie die de manier waarop je motor drastisch kan veranderen. Die extra vermogen kan echter ook uw voertuig duwen buiten de normale mechanische stresslimieten. Er zijn enkele potentiële gevaren met dit type afstemming waarmee u zich vertrouwd moet maken met.

 

Eén gevaar dat is verhoogd met chiptuning is brandstofinjectie. Sommige mensen zijn van mening dat chip-tuners motorschade kunnen veroorzaken. Het is moeilijk om te zeggen of dit waar is of niet omdat niemand het echt weet hoe het je auto zal beïnvloeden totdat ze het zelf hebben gedaan en dan zijn ze het ermee eens zijn. In elk geval kan de chipafstemming van uw motor een onevenwichtigheid veroorzaken in het brandstof / luchtmengsel dat kan leiden tot motorfalen.

Er is ook gesuggereerd dat mensen die nieuw zijn om dit niet op de hoogte te zijn van de potentiële gevaren van het op de verkeerde manier.

 

Een ander gevaar om het op uw eigen manier te doen is dat u zeker niet weet of de wijzigingen die u aan het maken zullen werken of niet. Vaak, wanneer u onderdelen koopt voor een auto, bent u niet zeker of ze werken met het model dat u aanmaakt. Wanneer u het op uw manier doet, bent u niet zo’n vertrouwen over deze problemen. Als u per ongeluk een deel verwijdert dat moet worden verwijderd, kunt u ervoor zorgen dat de auto volledig stopt. Met motoropname is er geen garantie dat de wijzigingen die u maakt, zullen werken. Remapping is meer een proef en fouten.

 

Een ander potentieel gevaar voor motorchip-afstemming is dat u uw voertuig kunt beschadigen als u het op de verkeerde manier doet. Wanneer u bijvoorbeeld een klepsteel aan het veranderen bent, mag u de Rev-up van de motor nooit verlaten. De klepstam heeft meestal twee pakkingen, één voor compressie en de ander voor koeling. Verwijder een van deze pakkingen en u kunt ernstige problemen met uw auto veroorzaken als u niet weet wat u doet.

 

Een laatste ding om te onthouden is dat als u een elektronische besturingseenheid (ECU) TUNE-UPS doet, u eerst eerst moet raadplegen. Er zijn veel fiches in een motor die mogelijk van invloed kan zijn op de ecu-programmering als ze niet goed worden verwijderd. Ze zelf verwijderen kan je auto’s garantie ongeldig maken. Daarom wordt het altijd aanbevolen dat u uw chip hebt gerepareerd door een getrainde monteur om onnodige problemen te voorkomen.

Chip Tuning Your Engine is een zeer complexe en potentieel gevaarlijke activiteit om te ondernemen.

 

Over het algemeen kan het veilig zijn om te zeggen dat er geen echt gevaar is om de chip zelf zelf te doen. Het belangrijkste ding om in gedachten te houden is veilig te zijn en zoals hierboven beschreven, worden opgeleid. Chip Tuning zal u helpen topsnelheid te krijgen, maar het zal uw voertuig ook veel gevaarlijker maken. Doe het alleen als je deskundig en ervaren bent. Als u de tijd en moeite neemt om net zoveel mogelijk te weten te komen, zou u absoluut geen moeite moeten hebben om de stroom- en prestatiebewijs te krijgen die u wenst.

Hoe werkt chiptuning? Klik hier Chipperformance.nl

De rijschool Glanerbrug leert je snel autorijden

Internetmarketingaudit

Wil je ook sneller je rijbewijs halen en hier minder lessen voor te hoeven nemen? Dan ben je bij snelle rijschool Glanerbrug aan het juiste adres. Want hier worden de lessen op een zeer snelle en eenvoudige manier gegeven, waardoor jij snel kunt afrijden en je rijbewijs op zak hebt. Natuurlijk mag de kwaliteit van de lessen door het snelle werken niet achteruit gaan, maar dit wordt door de ervaren instructeur goed gewaarborgd. Hoe langer je een rijopleiding volgt, hoe meer lessen je ook moet volgen en uiteindelijk kost dit allemaal een hoop geld. Maar het is ook zeker mogelijk om minder lessen te nemen en dus sneller in het bezit te zijn van je rijbewijs, als de lessen maar efficiënt worden ingericht.

 

Meer lessen per week

Bij rijschool Glanerbrug worden er vaak meerdere lessen per week ingepland, waardoor je de informatie van de vorige les nog vers in je geheugen hebt zitten en hierdoor niet alles van de vorige les nog uitgebreid moet herhalen, wat wel het geval is wanneer je incidenteel lessen valt of er maar een in de week volgt. De geleerde informatie zakt dan weg, waardoor de volgende les vele aandacht moet worden besteed aan de voorgaande les en hier minder tijd is om nieuwe dinge te leren. Dit systeem zorgt ervoor dat je vaak meerdere lessen nodig hebt, terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is.

 

Inplannen

Je kunt bij rijschool Glanerbrug gespreid betalen, dat betekent dat je per les een bedrag kunt neerleggen, maar je kunt ook maandelijks een betaling doen. Ook kan je uiteraard het gehele bedrag in een keer betalen als je van tevoren al vastlegde hoeveel lessen je zou willen volgen. Je kunt de lessen gemakkelijk zelf online inplannen en je bent niet verplicht om door te gaan met de lessen als je dit niet wilt.


Waarom deze autodealer uit Etten-Leur werkt met een automakelaar

Internetmarketingaudit

De autodealer bij jou in de buurt koopt zijn auto’s in bij diverse inkopers in Nederland. Daarvoor struint hij het internet af, belt zijn contactenlijst af en gaat zelf langs bij importeurs. Vind hij een occasion voor een mooie prijs dan koopt hij deze in en zet deze tegen een marge te koop in zijn eigen showroom. Dat is hoe de meest autodealers de afgelopen decennia hebben gewerkt. Met de komst van het internet is er echter een hoop veranderd. Consumenten kunnen zelf vergelijken en zijn mondiger geworden. Ze gaan niet automatisch akkoord met het advies van de autodealer. En terecht! Daarom werkt autodealer MV Motive in Etten-Leur met een ervaren automakelaar. Een term die de lading vrij aardig dekt.

De automakelaar is de autodealer van morgen

Een autodealer houdt er meestal een showroom op na, heeft personeel in dienst en moet een bepaalde voorraad auto’s hebben staan. Dat kost geld. En die kosten worden uiteraard verwerkt in de marge die hij rekent bij de verkoop van een occasion. Dit is de hoofdreden steeds meer autodealer gaan werken met een automakelaar of zich specialiseren zodat ze zelf als automakelaar kunnen optreden.

Een automakelaar heeft veel kennis van zowel de markt, de verkoopkant van de branche en de technische aspecten die bij het werk komen kijken. Wat een automakelaar anders doet, is dat hij in opdracht van een klant op zoek gaat naar een auto die past bij diens wensen en eisen. Wat daar het voordeel van is? Een auto wordt pas ingekocht wanneer daar serieuze interesse voor is dus de autodealer hoeft er geen grote voorraad op na te houden. Ook andere kosten zoals een luxe showroom of een verkoopafdeling worden overbodig. Dat betekent dat de automakelaar een scherpe prijs kan rekenen voor zijn diensten. En jij weet zeker dat je de bedrijfsauto of zuinige gezinsauto krijgt die je wilt.

‘Maar wat als ik de occasion toch niet wil?’

Je krijgt de keuze om de auto op locatie te gaan bekijken of om deze naar de autodealer in Etten-Leur te laten brengen. Het voordeel van een automakelaar is natuurlijk dat je niet stad en land af hoeft te rijden om een proefrit te maken. Voldoet de auto niet volledig aan je wensen wanneer je deze in Etten-Leur hebt getest? Dan neemt autodealer MV Motive deze gewoon op in zijn voorraad. Je betaalt dus nooit voor iets dat je niet koopt.