Impact van SEO op ondernemerschap | Ralf van Veen

Elke productpagina moet dezelfde sjabloon gebruiken en daarom een consistente lay-out hebben. Dit betekent dat u met behulp van microdata schema markup aan de template kunt toevoegen en dat het schema voor elke nieuwe productpagina wordt gegenereerd.

Zorg ervoor dat u regelmatig uw schema test met behulp van Google’s Structured Data Testing Tool, en als u nieuw bent, gebruik dan Google’s Markup Helper.

Dit artikel is geschreven door Ralf van Veen, een SEO specialist.

Monitoring
Zoals bij elke SEO strategie, moet u de resultaten continu monitoren en analyseren. Dit is des te belangrijker voor e-commerce sites, vanwege de schaal en de voortdurende verandering van producten.

Blijf op de hoogte van het identificeren van gebroken links en foutmeldingen. Analyseer wat werkt en wat niet werkt, noteer populaire trefwoorden en pagina’s, en richt u op die niet goed presteren voor organisch zoeken. Voor de beste resultaten is het altijd de moeite waard om een aantal A/B-tests uit te voeren – of het nu gaat om trefwoorden, productbeschrijvingsformaten of afbeeldingen.

Er is geen twijfel mogelijk dat SEO voor grote e-commerce sites tijdrovend is. Dat is de reden waarom zo veel e-commerce sites niet het niveau van optimalisatie hebben dat ze zouden moeten hebben, wat een fantastische kans biedt voor degenen die bereid zijn om in de grind te zetten. Kleine, incrementele veranderingen kunnen een groot verschil maken.

Er zijn echt twee problemen

Grotere websites hebben een groter SEO-budget nodig. Meer pagina’s geoptimaliseerd, meer technisch werk, meer links en meer inhoud.
Grotere websites hebben zoveel geïnteresseerde partijen, dat het moeilijk kan zijn om het werk erdoor te krijgen zonder een ROI-case voor elk project te maken.
Verdergaande punt 2, is het van cruciaal belang om website-eigenaren te laten zien hoeveel extra verkeer ze zullen ontvangen als ze op de eerste pagina van Google komen.

Als ze een toppositie op Google bereiken en 33% van de hits krijgen voor een zoekterm die 15.000 keer per maand wordt gebruikt, krijgen ze 5.000 extra hits per maand. Als de historische omzettingsgraad van het bedrijf 10% is, dan is dat 500 extra klanten per maand. Als elke conversie 100 dollar aan inkomsten waard is, dan is dat 50.000 dollar aan extra inkomsten per maand.

Je moet in staat zijn om een zaak als deze te maken voor elk project op basis van cijfers.

Dit kan erg moeilijk zijn, vooral als uw optimalisatieproject bijvoorbeeld paginasnelheid of het optimaliseren van afbeeldingen is. Of als het een uitgebreide trefwoordvernieuwing is die 100.000 pagina’s bereikt (hiervoor is het het gemakkelijkst om een soort van percentage groei te doen).

Maar een ervaren SEO-professional weet hoe je de juiste projecten selecteert, projecteert en correct presenteert aan de geïnteresseerde partijen, zodat het erdoor kan worden geduwd.

De grootste problemen voor SEO voor grote websites
De grootste problemen voor SEO voor grote websites

Het bedrijf is niet flexibel genoeg om te kunnen werken
Als er te veel mensen betrokken zijn bij beslissingen en/of als die mensen bang zijn voor verandering, dan zal dat je SEO een stapje terug doen.

De grootste problemen voor SEO voor grote websites
De grootste problemen voor SEO voor grote websites

Hoe ga je om met die uitdaging?

Nou, als er te veel mensen betrokken zijn, is uw enige keuze om te stroomlijnen.

Maar als ze gewoon bang zijn voor verandering (denk aan Going mobile, HTTPS, etc.) wil je misschien een snel verhaal vertellen.

Er was eens een bedrijf met de naam Blockbuster. In het begin van de jaren 2000, Blockbuster had een kans om een ander bedrijf genaamd Netflix te kopen voor slechts $ 50 miljoen. Maar Blockbuster weigerde Netflix te kopen. Uiteindelijk verloor Blockbuster 11 miljard dollar, sloot zijn winkels en ging failliet. Vandaag de dag is Netflix meer dan 40 miljard dollar waard.

Wat is er gebeurd met Blockbuster? Het bedrijf omarmde geen veranderingen in technologie. Het hield vast aan zijn oude bedrijfsmodel van het huren van dvd’s en zelfs VHS-banden in een winkelomgeving. Blockbuster zou vandaag de dag bloeiend kunnen zijn, maar het weigerde om wendbaar te zijn.

Zo’n verhaal, of een ander verhaal zoals dit (bij voorkeur een verhaal dat meer gerelateerd is aan de projecten waaraan u werkt), zal helpen om belanghebbenden ervan te overtuigen dat het omarmen van verandering door nieuwe zoekmachinemarketingstrategieën te accepteren, de manier is waarop ze in deze moordende concurrerende omgeving in leven zullen blijven.

Er zijn te veel processen
Dit is waarschijnlijk een van de grootste problemen. Te veel processen of zelfs “overdenk” projecten.

Deze is moeilijk. Die processen zijn er niet voor niets.

Het belangrijkste hier is om ervoor te zorgen dat u uw SEO-werk toegevoegd krijgt aan elke ontwikkelingscyclus. Het bedrijf moet werken in 15 tot 30 dagen sprints en als er een belangrijke reden is om de site aan te raken voor SEO, moet er een patch gedaan worden.

Ook, terwijl Q & A is belangrijk voor grote sites, moet het niet meer dan een paar dagen duren. Anders krijgt u uw werk misschien niet door.

Hier is het probleem in een notendop.

Persoon komt met een SEO idee
Idee wordt gepresenteerd
Management vraagt om ROI anaysis
ROI-analyse is gedaan
Technische specificaties worden opgesteld
De technische specificaties zijn verfijnd en bevestigd.
Ontwikkelingswerk is gedaan
Ontwikkelingswerk wordt beoordeeld
De werkzaamheden zijn afgerond en ingediend voor de volgende sprint.
Nieuwe versie van de website wordt live geduwd
Iemand die bekend is met SEO voor grote websites zal dit doen.

Presenteer een deck met het idee, de ROI en de t

https://ralfvanveen.com

Een zitkubus is een echte blikvanger voor uw kantoor

Wilt u uw kantoor opvallender maken? Wilt u uw kantoor opleuken met een zitkubus? Kies dan voor een Qubie®. Dit is een zitkubus die bedrukt wordt met uw eigen logo of andere afbeelding naar keuze. Uw eigen Qubie® bestelt u eenvoudig bij een specialist als Axicom Design. Dit is een reclamestudio die zich onder andere bezighoudt met het bedenken en produceren van nieuwe toepassingen op het gebied van grootformaatprinting. Daarnaast kunt u bij hen ook diverse materialen laten bedrukken, van raamfolie tot behang en van marmer tot canvas. Het is allemaal mogelijk. Heeft u nog geen goed logo? Of bent u uitgekeken op uw huidige exemplaar? Ook daarvoor kunt u bij deze specialist terecht.

Verschillende printers voor het bedrukken van diverse producten zoals een zitkubus of raamfolie

Wilt u raamfolie met patroon laten bedrukken of wilt u kleine oplages laten afdrukken? Hiervoor kiest u voor een specialist en zo’n specialist is Axicom Design. Zij beschikken namelijk over diverse printers waarmee zij een breed scala aan producten maken. De kleinformaatprinter is bijvoorbeeld geschikt voor kleine oplages zoals visitekaartjes of A3 posters. De grootformaatprinter print tot 160 breed en op zowel zelfklevend vinyl, canvas, spandoek en behang. Tot slot beschikken ze over een A3-vlakbedprinter die verschillende materialen tot 5 cm dik kan bedrukken. Ook beschikt deze specialist over gespecialiseerde afwerkingsmachines als een snijplotter, postersnijmachine en lamineer- en applicatiewals. Daarnaast kunnen ze u ook van dienst zijn bij het bedrukken van raamfolie of een zitkubus.

Raamfolie of een zitkubus bedrukken, het kan bij de specialist!

Raamfolie laten bedrukken met uw logo of bedrijfsnaam is een goede manier van reclame maken. Axicom Design bedrukt deze raamfolie graag voor u. Zij bieden u de mogelijkheid om zelf raamfolie te ontwerpen en helpen u met het uitwerken van een mooi ontwerp. Vervolgens printen zij deze. Raamfolie is de ideale manier om reclame te maken voor uw bedrijf. Echter is het wel van belang dat de raamfolie van goede kwaliteit is. Een specialist als Axicom print in haarscherpe fullcolour, watervast en lichtecht. Ook verzorgen ze de afwerking van uw folie. Ze lamineren het printwerk, plakken het op en snijden het indien nodig uit. Naast het bedrukken van raamfolie kunt u bij de specialist ook terecht voor een fullcolour zitkubus. Deze kunt u geheel naar eigen ontwerp laten maken.

Led reclame als gevelverlichting

Bent u op zoek naar gevelverlichting, maar heeft u nog geen specifiek materiaal gevonden? Wat dacht u van led reclame? Echter wilt u hier wel een expert voor inschakelen. Gelukkig biedt de specialist u hulp bij het gehele proces. Zo geeft u altijd eerst uw wensen en eisen door. Kiest u voor een outdoor led reclamescherm? Of toch voor gevelverlichting? Heeft u gekozen, dan wordt begonnen met het maken van een ontwerp. Bent u tevreden? Dan gaat de specialist aan de slag en wordt het ontwerp uitgevoerd en gemaakt. Is de reclameverlichting klaar? Dan zorgt de specialist ervoor dat de led reclame op de door u gewenste plek wordt geplaatst.

Led reclame volledig op maat vervaardigd

Wilt u led reclame binnen uw bedrijf plaatsen? Dan is het verstandig om voor energiezuinige lichtreclame te kiezen. Dan wilt u natuurlijk wel in zee gaan met een echte specialist die de verlichting geheel voor u op maat maakt. 3TAC, specialist in binnen- en buitenverlichting, ontwikkelt allereerst een ontwerp dat geheel aan uw wensen en eisen voldoet. Vervolgens maakt de specialist het ontwerp met zorg en toewijding. Is het ontwerp af? Dan zorgt de specialist ook nog eens dat het in uw winkel of restaurant of op de gevel van het gebouw waar u het wilt hebben, wordt geplaatst. Tijdens het gehele proces van de ontwikkeling van led reclame houden de vakmensen u op de hoogte, zodat u eventueel nog kunt bijsturen.

Opvallen? Met led reclame bent u altijd zichtbaar

Bent u eigenaar van een onderneming, maar lukt het nog niet om op te vallen tussen de andere bedrijven? Dan is het verstandig om hier verandering in te brengen. Maar hoe doet u dat? Met led reclame van een specialist als 3TAC bent u altijd zichtbaar. Zo kiest u bijvoorbeeld voor led letters, die aan de gevel van uw bedrijf kunnen worden bevestigd. Of u kiest voor een led scherm, dan op alle gewenste plekken kan worden opgehangen. Door led reclame bent u altijd zichtbaar voor potentiële klanten, zowel overdag als ’s avonds. De specialist maakt een ontwerp, geheel afgestemd op uw wensen. Vervolgens maakt de specialist de verlichting en wordt het ook geplaatst.