Onconventionele marketing door ogen te houden op actualiteit

Houd je ogen op de actualiteit. Dan wordt het mogelijk om inhakers op te stellen. Door in te spelen op onderwerpen zet je je eigen onderneming even in de spotlight die het verdient. Lees hieronder een aantal voorbeelden van bedrijven die dit perfect uit hebben gevoerd. Neem niet alles te serieus en gebruik wat humor. Dit kan goed aanslaan. 

 

Een kaartje van PostNL, voor Ramos

Ramos onderschatte Ajax blijkbaar.Ramos dacht al met beide benen in de halve finale te staan en besloot daarom een gele kaart te pakken. Dan kon hij de volgende wedstrijd met een ‘schone lei’ beginnen. Dat is hem en zijn team duur komen te staan. Hierdoor is Real Madrid uitgeschakeld en won Ajax. PostNL besloot Ramos nog een kaartje te sturen, omdat hij daar zo erg van houdt. Deze kaart sloeg in ieder geval goed aan bij de volgers van PostNL.  

Hema deelt alvast 12 punten uit

De taarten van Hema hebben 12 punten, evenals de maximale score die uitgedeeld kan worden aan de artiesten van het Eurovisie Songfestival. Hema gaf Duncan op voorhand van het festival 12 punten. Uiteindelijk won hij het Songfestival. Zou dit komen door de 12 punten van Hema? In ieder geval heeft Hema hier goed over nagedacht. 

Toen Chili van het Nederlands Elftal verloor

Volgend jaar is er een EK en het jaar daarna een WK, sta dan klaar voor de inhaakmomenten, want die komen er genoeg. Zo is in het verleden ook ooit ingehaakt geworden op de wedstrijd Nederland-Chili. Nederland won met 2-0 en hier werden veel Nederlandse mensen natuurlijk erg blij van. Hema haakte op deze boodschap is dat Chili gemalen werd door hun pepermolen. Leuk bedacht, Hema. 

De perfecte Krul

Tegen Costa Rica in 2014 kunnen we toch wel stellen dat er sprake was van de perfecte krul. Het was erop of eronder. Dit was ook de gedachtegang van Louis van Gaal. Hij besloot Tim Krul in het veld te brengen één minuut voor het einde van de tweede helft van de verlenging. Krul redde twee penalties en leidde ons naar de volgende ronde van het toernooi. Andrelon haakte in met hun bekende shampoo, die zorgt voor ‘de perfecte krul’. Dat zijn pas inhakers. 

Deze blog is mede mogelijk gemaakt door Jeroen van Promoboer – promotieartikelen met logo.

https://promoboer.nl/

Beter vindbaar worden in de zoekmachines

Tegenwoordig kent iedereen het belang van een goede vindbaarheid in de zoekmachines. Er zijn grofweg twee methoden om zichtbaar te worden voor je klanten die online zoeken naar je diensten of producten. Allereerst kan dit middels SEA of Search Engine Advertising. SEA draait om het inkopen van advertentieruimte boven en onder de natuurlijke zoekresultaten. Hierbij is het doel om zoveel mogelijk effect te bereiken tegen zo laag mogelijke kosten. Een andere methode om beter online zichtbaar te worden is SEO of Search Engine Optimization. Dit blogartikel zal verder ingaan op deze tweede methode, welke overigens helemaal gratis is! Lees dus snel verder om te ontdekken van zoekmachineoptimalisatie middels SEO voor jouw bedrijf kan betekenen.

SEO is gratis

In tegenstelling tot SEA, is SEO een techniek waarbij geen kosten worden afgestaan aan Google. Vandaar de benaming ”organische zoekresultaten”. De eerste stappen kan je vaak zelf zetten, bijvoorbeeld door goede teksten te schrijven met de juiste keywords. Echter komt bij zoekmachineoptimalisatie nog veel meer kijken. De site moet technisch gezond zijn en de UX of user experience moet optimaal zijn. Ook is het voor Google belangrijk dat jouw website veel links van andere domeinen ontvangt. De hulp van een professioneel marketingbureau is in zo’n geval geen overbodige luxe.

Verschillende werkzaamheden

SEO is in niet één ding. Het is een overkoepelende term van verschillende werkzaamheden, welke er op gericht zijn om je organische posities binnen de zoekmachines te solideren. Grofweg vallen de SEO-werkzaamheden onder te verdelen in de volgende pijlers:

  • linkbuilding, het opbouwen van links van externe domeinen.
  • Content optimalisatie. De juiste tekst met de juiste keywords op de juiste plek
  • Het optimaliseren van de gebruikers ervaring. Een positieve gebruikers ervaring is voor de zoekmachines een seintje dat gebruikers graag van je website gebruik maken
  • Technische optimalisatie, zoals het verbeteren van de laadtijd.

Gericht op de lange termijn

SEO is een lange termijn techniek. Het kan daarom soms enkele maanden duren voordat de werkzaamheden zijn vruchten beginnen af te werpen. Echter is dit vooral een voordeel, want heb je eenmaal een goede positie, dan zal het ook langer duren voordat je concurrent je overtreft. Heb je eenmaal een goede positie bereikt, dan zal hier een constante en stabiele flow aan leads uit voortkomen. Mits je website conversiegericht is natuurlijk!

Kennis en kunde vereist

Zoals al eerder in deze blog is beschreven, is voor een goede organische vindbaarheid specialistische kennis en kunde nodig. MarketingConcurrent uit Veenendaal is een bedrijf dat je hier perfect bij kan ondersteunen. Het bedrijf levert een grote variëteit aan verschillende online marketingdiensten, zoals e-mailmarketing, CRO (conversie optimalisatie), zoekmachine optimalisatie, het adverteren op social media en meer. Ook kunnen de specialisten je helpen met het uitdenken vaan een volledige online strategie.

 

 

Impact van SEO op ondernemerschap | Ralf van Veen

Internetmarketingaudit

Elke productpagina moet dezelfde sjabloon gebruiken en daarom een consistente lay-out hebben. Dit betekent dat u met behulp van microdata schema markup aan de template kunt toevoegen en dat het schema voor elke nieuwe productpagina wordt gegenereerd.

Zorg ervoor dat u regelmatig uw schema test met behulp van Google’s Structured Data Testing Tool, en als u nieuw bent, gebruik dan Google’s Markup Helper.

Dit artikel is geschreven door Ralf van Veen, een SEO specialist.

Monitoring
Zoals bij elke SEO strategie, moet u de resultaten continu monitoren en analyseren. Dit is des te belangrijker voor e-commerce sites, vanwege de schaal en de voortdurende verandering van producten.

Blijf op de hoogte van het identificeren van gebroken links en foutmeldingen. Analyseer wat werkt en wat niet werkt, noteer populaire trefwoorden en pagina’s, en richt u op die niet goed presteren voor organisch zoeken. Voor de beste resultaten is het altijd de moeite waard om een aantal A/B-tests uit te voeren – of het nu gaat om trefwoorden, productbeschrijvingsformaten of afbeeldingen.

Er is geen twijfel mogelijk dat SEO voor grote e-commerce sites tijdrovend is. Dat is de reden waarom zo veel e-commerce sites niet het niveau van optimalisatie hebben dat ze zouden moeten hebben, wat een fantastische kans biedt voor degenen die bereid zijn om in de grind te zetten. Kleine, incrementele veranderingen kunnen een groot verschil maken.

Er zijn echt twee problemen

Grotere websites hebben een groter SEO-budget nodig. Meer pagina’s geoptimaliseerd, meer technisch werk, meer links en meer inhoud.
Grotere websites hebben zoveel geïnteresseerde partijen, dat het moeilijk kan zijn om het werk erdoor te krijgen zonder een ROI-case voor elk project te maken.
Verdergaande punt 2, is het van cruciaal belang om website-eigenaren te laten zien hoeveel extra verkeer ze zullen ontvangen als ze op de eerste pagina van Google komen.

Als ze een toppositie op Google bereiken en 33% van de hits krijgen voor een zoekterm die 15.000 keer per maand wordt gebruikt, krijgen ze 5.000 extra hits per maand. Als de historische omzettingsgraad van het bedrijf 10% is, dan is dat 500 extra klanten per maand. Als elke conversie 100 dollar aan inkomsten waard is, dan is dat 50.000 dollar aan extra inkomsten per maand.

Je moet in staat zijn om een zaak als deze te maken voor elk project op basis van cijfers.

Dit kan erg moeilijk zijn, vooral als uw optimalisatieproject bijvoorbeeld paginasnelheid of het optimaliseren van afbeeldingen is. Of als het een uitgebreide trefwoordvernieuwing is die 100.000 pagina’s bereikt (hiervoor is het het gemakkelijkst om een soort van percentage groei te doen).

Maar een ervaren SEO-professional weet hoe je de juiste projecten selecteert, projecteert en correct presenteert aan de geïnteresseerde partijen, zodat het erdoor kan worden geduwd.

De grootste problemen voor SEO voor grote websites
De grootste problemen voor SEO voor grote websites

Het bedrijf is niet flexibel genoeg om te kunnen werken
Als er te veel mensen betrokken zijn bij beslissingen en/of als die mensen bang zijn voor verandering, dan zal dat je SEO een stapje terug doen.

De grootste problemen voor SEO voor grote websites
De grootste problemen voor SEO voor grote websites

Hoe ga je om met die uitdaging?

Nou, als er te veel mensen betrokken zijn, is uw enige keuze om te stroomlijnen.

Maar als ze gewoon bang zijn voor verandering (denk aan Going mobile, HTTPS, etc.) wil je misschien een snel verhaal vertellen.

Er was eens een bedrijf met de naam Blockbuster. In het begin van de jaren 2000, Blockbuster had een kans om een ander bedrijf genaamd Netflix te kopen voor slechts $ 50 miljoen. Maar Blockbuster weigerde Netflix te kopen. Uiteindelijk verloor Blockbuster 11 miljard dollar, sloot zijn winkels en ging failliet. Vandaag de dag is Netflix meer dan 40 miljard dollar waard.

Wat is er gebeurd met Blockbuster? Het bedrijf omarmde geen veranderingen in technologie. Het hield vast aan zijn oude bedrijfsmodel van het huren van dvd’s en zelfs VHS-banden in een winkelomgeving. Blockbuster zou vandaag de dag bloeiend kunnen zijn, maar het weigerde om wendbaar te zijn.

Zo’n verhaal, of een ander verhaal zoals dit (bij voorkeur een verhaal dat meer gerelateerd is aan de projecten waaraan u werkt), zal helpen om belanghebbenden ervan te overtuigen dat het omarmen van verandering door nieuwe zoekmachinemarketingstrategieën te accepteren, de manier is waarop ze in deze moordende concurrerende omgeving in leven zullen blijven.

Er zijn te veel processen
Dit is waarschijnlijk een van de grootste problemen. Te veel processen of zelfs “overdenk” projecten.

Deze is moeilijk. Die processen zijn er niet voor niets.

Het belangrijkste hier is om ervoor te zorgen dat u uw SEO-werk toegevoegd krijgt aan elke ontwikkelingscyclus. Het bedrijf moet werken in 15 tot 30 dagen sprints en als er een belangrijke reden is om de site aan te raken voor SEO, moet er een patch gedaan worden.

Ook, terwijl Q & A is belangrijk voor grote sites, moet het niet meer dan een paar dagen duren. Anders krijgt u uw werk misschien niet door.

Hier is het probleem in een notendop.

Persoon komt met een SEO idee
Idee wordt gepresenteerd
Management vraagt om ROI anaysis
ROI-analyse is gedaan
Technische specificaties worden opgesteld
De technische specificaties zijn verfijnd en bevestigd.
Ontwikkelingswerk is gedaan
Ontwikkelingswerk wordt beoordeeld
De werkzaamheden zijn afgerond en ingediend voor de volgende sprint.
Nieuwe versie van de website wordt live geduwd
Iemand die bekend is met SEO voor grote websites zal dit doen.

Presenteer een deck met het idee, de ROI en de t

https://ralfvanveen.com