Onconventionele marketing door ogen te houden op actualiteit

Houd je ogen op de actualiteit. Dan wordt het mogelijk om inhakers op te stellen. Door in te spelen op onderwerpen zet je je eigen onderneming even in de spotlight die het verdient. Lees hieronder een aantal voorbeelden van bedrijven die dit perfect uit hebben gevoerd. Neem niet alles te serieus en gebruik wat humor. Dit kan goed aanslaan. 

 

Een kaartje van PostNL, voor Ramos

Ramos onderschatte Ajax blijkbaar.Ramos dacht al met beide benen in de halve finale te staan en besloot daarom een gele kaart te pakken. Dan kon hij de volgende wedstrijd met een ‘schone lei’ beginnen. Dat is hem en zijn team duur komen te staan. Hierdoor is Real Madrid uitgeschakeld en won Ajax. PostNL besloot Ramos nog een kaartje te sturen, omdat hij daar zo erg van houdt. Deze kaart sloeg in ieder geval goed aan bij de volgers van PostNL.  

Hema deelt alvast 12 punten uit

De taarten van Hema hebben 12 punten, evenals de maximale score die uitgedeeld kan worden aan de artiesten van het Eurovisie Songfestival. Hema gaf Duncan op voorhand van het festival 12 punten. Uiteindelijk won hij het Songfestival. Zou dit komen door de 12 punten van Hema? In ieder geval heeft Hema hier goed over nagedacht. 

Toen Chili van het Nederlands Elftal verloor

Volgend jaar is er een EK en het jaar daarna een WK, sta dan klaar voor de inhaakmomenten, want die komen er genoeg. Zo is in het verleden ook ooit ingehaakt geworden op de wedstrijd Nederland-Chili. Nederland won met 2-0 en hier werden veel Nederlandse mensen natuurlijk erg blij van. Hema haakte op deze boodschap is dat Chili gemalen werd door hun pepermolen. Leuk bedacht, Hema. 

De perfecte Krul

Tegen Costa Rica in 2014 kunnen we toch wel stellen dat er sprake was van de perfecte krul. Het was erop of eronder. Dit was ook de gedachtegang van Louis van Gaal. Hij besloot Tim Krul in het veld te brengen één minuut voor het einde van de tweede helft van de verlenging. Krul redde twee penalties en leidde ons naar de volgende ronde van het toernooi. Andrelon haakte in met hun bekende shampoo, die zorgt voor ‘de perfecte krul’. Dat zijn pas inhakers. 

Deze blog is mede mogelijk gemaakt door Jeroen van Promoboer – promotieartikelen met logo.

https://promoboer.nl/