Laden...

Marketing via sociale media

Facebook en Instagram, wie kent het niet. In Nederland maakt bijna 14 miljoen mensen gebruik van sociale media. Dit aantal stijgt nog steeds iedere dag. Er komen dan ook steeds meer platformen bij. Het ene breekt gemakkelijk door terwijl een ander langer de tijd nodig heeft om op gang te komen. Daarnaast heb je natuurlijk ook bepaalde sociale media die voor bepaalde leeftijdsgroepen interessanter is. Door de populariteit van sociale media wordt hier veel aan marketing gedaan. In deze blog gaan we wat dieper in op de kracht van marketing via sociale media. 

Trends en ontwikkelingen in een dynamische wereld 

Binnen sociale media volgen trends en ontwikkelingen elkaar in een hoog tempo op. Wat vandaag het gesprek van de dag is, kan morgen weer veranderen. Sommige dingen slaan dus enorm aan, maar andere dingen weer niet. Het is best lastig om hier een pijl op te trekken. Wel zien we dat bekende mensen of influencers hier een grote rol in kunnen spelen. Zij worden ingezet door marketingbedrijven om zo bijvoorbeeld een bepaald product te promoten. Meestal krijgen ze hier dan een bedrag voor terug. Doordat deze mensen veel volgers hebben bereik je hiervoor veel potentiële klanten.  

Voordelen social media marketing 

Marketing via sociale media noemen we vaak social media marketing. Hieraan zitten een aantal voordelen ten opzichte van andere vormen van marketing zoals SEA of e-mailmarketingErg belangrijk is dat de kosten van social media marketing veel lager liggen dan andere vormen van adverteren. Wanneer we spreken over organische posting (onbetaald) dan is het dus zelfs gratis. Ook is het makkelijk om de juiste doelgroep te bereiken omdat je zelf specifieke doelgroepen aan kunt maken. Hierbij kun je bijvoorbeeld leeftijd, woonplaats en interesses toevoegen.  

Zijn er ook nadelen aan social media marketing? 

Social media marketing is erg populair omdat het zo krachtig is, maar zitten er ook nadelen aan? Een nadeel kan zijn dat er veel tijd in gaat zitten. Voornamelijk organisch is het lastig om echt iets op te bouwen. Ook betaalde advertenties moet je constant analyseren en bijsturen om ervoor te zorgen dat het goed loopt. Daarnaast is het niet mogelijk om op een hele persoonlijke manier te adverteren. Je schrijft je advertenties op basis van een doelgroep en niet één persoon. Als laatste is het belangrijk om te vermelden dat je mogelijk een risico loopt op negatieve reacties. Dit voorkom je echter door alles te controleren voordat je het online zet.  

Tags:

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Als potentiële klant die overweegt om je Google Ads-account te laten checken, vraag je je wellicht af waarom het belangrijk

...

Ook als je op flexwerkplekken in Amsterdam werkt met je bedrijf, is het verstandig om een KVK adres te hebben.

...

Maximaliseer je marketinginspanningen in Limburg Voor bedrijfseigenaren en ondernemers die hun marketinginspanningen willen maximaliseren en hun bereik in Limburg willen

...

Op zoek naar garagedeuren in Ede? Maak de beste keus! Neemt u een roldeur of kanteldeur voor uw garage in

...

De industrie, we gebruiken het woord zo vaak, maar wat valt er eigenlijk allemaal onder? ‘Een grootschalige bedrijfstak’ lezen we

...

Elektricien zijn is een riskante bezigheid. Maar desondanks wegen de voordelen van dit beroep op tegen de risico’s. Het bereiken

...

Het gebruik van zonne-energie om ons dagelijks leven van stroom te voorzien is een opwindend concept dat nu in veel

...

Wanneer je commerciële economie studeert weet je precies wat een stage commerciële economie is. Wanneer je dit niet studeert of

...

Een website. Tegenwoordig kan je er als onderneming, stichting, vereniging en zelfs individu niet meer zonder. Er zijn op dit

...

Ben jij op zoek naar een ervaren advocaat in Groenlo? Dan ben je hier op de juiste plek terecht gekomen.

...

Als je een huis wil gaan kopen kan je het beste naar een echte makelaardij in Hoogeveen. Deze zal er

...

Net zoals het belang van traditionele marketing niet kan worden tegengesproken. De exponentiële groei in de schaal van digitale marketing

...

De dagen die je nog hebt voor de grote verhuizing zijn er steeds minder, maar er is nog zoveel te

...

Om jouw bedrijf te promoten is een website inmiddels onmisbaar. In de digitale wereld die alleen maar groter wordt kun

...

Ben jij op zoek naar een fijn schildersbedrijf in de Enschede die jouw huis kan omtoveren? Dan ben je hier

...

Het laatste decennia is er veel gebeurd op het gebied van smartphones. Vóór die tijd kon je nog niet veel

...