Als bedrijf heb je hier en daar wel eens wat gehoord van messenger chatbots. Je hebt vast al een lange tijd een Facebook bedrijfspagina en doet hard je best om likes, comments en shares te krijgen. Wekelijks post je meerdere Facebook updates met wat reacties en likes, maar niet helemaal zoals je wilt. Het schijnt dat van iedereen die je bedrijfspagina heeft geliked, slechts 2-3% je status update te zien krijgt op je tijdlijn. Wat nou als je bedrijf Facebook Messenger chatbots in kan schakelen? Het is tijd voor de Facebook chatbot revolutieTijd om je tijd en energie te steken in iets wat 100% van de gebruikers te zien krijgt. Laten we je kennis laten maken met de Facebook Messenger chatbot. De berichten van de Facebook chatbot komen aan bij 100% van de gebruikers. Gemiddeld reageert zo’n 80% en gemiddeld klikt 30% van de gebruikers op een link die naar de website leidt van het bedrijf. Stukken lucratiever of niet? De totale markt van Messenger marketingDe totale markt van mensen die je kunt bereiken is 1.300.000.000 mensen! Zoveel mensen zijn er elke maand actief op Facebook Messenger. Er zijn veel meer gebruikers dan de 1.3 miljard, maar we gaan hier uit van alleen de actieve gebruikers. The sky is the limit. Nu zijn wij natuurlijk geïnteresseerd in hoeveel van deze mensen ook daadwerkelijk interactie hebben met bedrijfspagina’s! Maandelijks worden er 2 miljard berichten gestuurd tussen mensen en bedrijven. Veel van deze berichten worden nu nog door de bedrijven met de hand gedaan. Dat wil zeggen dat personeel wordt betaald om te typen achter een toetsenbord. Veel hiervan kan geautomatiseerd worden met een Messenger chatbot! Nu misschien nog wel het sappigste feitje: 53% van de mensen die in contact komen via Messenger met bedrijven zegt dat ze liever shoppen bij een bedrijf die bereikbaar is op Facebook Messenger. Wow! Dat zijn nog eens kansen. Moet je eens bedenken. Maakt jou bedrijf al gebruik van een Facebook chatbot? Het ding is… momenteel zijn er meer dan honderdduizend actieve chatbots. Dit aantal groeit exponentieel. En heel hard. Je concurrenten zullen dus binnenkort ook al op Facebook een chatbot hebben geïmplementeerd. Wees deze dus een stap voor en wees innovatief! Pluk de vruchten en implementeer als eerste van je regio en industrie een originele menselijke Facebook chatbot. Wij raden je aan om dit door de chatbot professionals van SMIDIT te doen. |
https://www.smid-it.nl/ |