3 tips bij het uitkiezen van een SEO freelancer Bent u de eigenaar van een bedrijf of werkzaam voor een bedrijf die zijn of haar omzet vanuit de zoekmachines wilt maximaliseren? Dan is dit het juiste artikel voor u. In dit artikel neem ik u mee in een aantal tips die kunnen helpen bij het uitkiezen van een SEO specialist waar u mee samen kunt werken. Dit is voor veel personen of bedrijven lastiger dan verwacht omdat tegenwoordig het aanbod aan SEO freelancers rondom Rotterdam enorm is. Hierbij kan er onderscheidt worden gemaakt tussen een SEO specialist en bijvoorbeeld een SEO freelancer. Daarnaast is er ook nog eens verschil tussen personen die zich echt hebben gespecialiseert in het vakgebied SEO of dit “erbij” doen (wat vaak leid tot personen die niet genoeg verstand van zaken hebben). Tip nummer 1: De match Erg belangrijk bij het uitkiezen van een SEO freelancer is het uitkiezen van de juiste match bij uw bedrijf. De SEO freelancer zal in de praktijk veel omgang hebben met het bedrijf en de communicatie lijnen moeten zo kort mogelijk zijn om de omzet te maximaliseren. Wanneer de SEO freelancer niet vaak contact zoekt of overleg heeft met uw bedrijf wordt er in veel gevallen onnodige fouten gemaakt en dit kan kostbaar zijn voor uw bedrijf. Tip nummer 2: De kennis Bij het testen van de kennis van een ervaren SEO specialist kan er worden gekeken naar bijvoorbeeld het aantal jaren waarin de specialist werkzaam is. Daarnaast kan er worden gevraagd naar een bewezen track record waarin alle bedrijven staan vermeldt waarvoor de SEO freelancer werkzaam is geweest. Wanneer dit niet veel bedrijven zijn kan dit een teken zijn dat de SEO freelancer nog relatief weinig ervaring heeft en daardoor ook weinig kennis van zaken heeft. Het is bij het vakgebied SEO van vitaal belang dat een specialist veel ervaring heeft met alle verschillende cases binnen de SEO. Dit doordat het vakgebied veel variatie kent waardoor de specialist van alles tegen kan komen. Bij iedere situatie hoort een aparte oplossing waardoor het vakgebied extra lastig is. Tip nummer 3: Is de SEO freelancer up-to-date? Daarnaast moet er worden gevraagd aan de specialist of hij of zij wel up-to-date is met de laatste updates vanuit Google. Google rolt steeds nieuwe initiatieven eruit en nieuwe updates waardoor er tijd en energie moet worden gestoken in dit te volgen. Dit artikel is geschreven door Ralf van Veen. |
https://ralfvanveen.com |